Vaše mogućnosti mršavljenja

U sljedećim redovima upoznat ćemo Vas s dostupnim metodama mršavljenja, odnosno nemršavljenja i njihovim rezultatima.

Bjelančevinski program prehrane predstavlja pouzdano učinkovit, zdrav i prirodan način smanjenja tjelesne težine.

 

Niskoenergetske dijete    

Medicinski gledano, jedan od najproblematičnijih načina mršavljenja. Suština ovog programa prehrane je smanjiti redovni energetski unos hrane sa smanjenom energetskom vrijednošću. Organizam kod naglog smanjenja energetskog unosa koristi kao izvor energije najprije mišićni i jetreni glikogen i poslije proteine iz vlastite mišićne mase. Rezervno masno tkivo ostavlja gotovo netaknuto, jer se radi o metabolički najudaljenijem izvoru rezervne energije. Tipična prateća pojava kod ovog programa prehrane je glad. Klijent se muči i nakon kraćeg ili dužeg razdoblja mučenja samog sebe vraća se svojoj uobičajenoj ishrani. Organizam odmah primjećuje poboljšanje inicijalno lošeg stanja i dobivenu energiju prioritetno sprema u masno tkivo. Kod ovog programa prehrane smanjuje se mišićna masa i nakon njenog završetka na osnovi jo jo efekta povećava se masno tkivo. Dolazi do pogoršanja odnosa mišićnog i masnog tkiva i time do još lošijeg stanja nego prije.

Modni trendovi

U mnogim medijima redovno nailazimo na razne modne trendove „pouzdano“ uspješnih programa prehrane. Neki nisu štetni i stvarno mogu pomoći kod smanjenja tjelesne težine, neki su zabavni, medicinski gledano nebulozni i čak opasni zbog jednostranog sastava (npr. juha od kupusa koja „ždere masnoću”,  holivudska dijeta i dr.). Klijent ima poteškoće stručno odabrati da ne ošteti svoje zdravlje i nesvjesno se vodi „vještom” reklamom. Iz navedenog je jasno da se ne treba prepuštati modnim trendovima u dijetalnoj ishrani.

Kemijski način mršavljenja

Najviše reklamiran, ali medicinski gledano najgori način pristupa problemu pretilosti.  Rijetko koja grana farmakologije ima tako problematičnu prošlost praćenu štetnim nuspojavama kao što su „pouzdani lijekovi za mršavljenje “, tzv. centralno ili periferno djelujući anorektici. Ova vrsta „liječenja“ pretilosti funkcionira samo zahvaljujući farmaceutskom biznisu. Nema nikakve veze s modernim medicinskim pristupom. Ovaj način smanjenja pretilosti potrebno je odbaciti, jer ne rješava uzrok pretilosti i klijente dovodi do zablude da je moguće smršaviti gutanjem tableta. Ovaj način mršavljenja definitivno je pogrešan i loš.

Više se kretati i manje jesti

Jedan od najboljih načina smanjenja tjelesne težine je povećanje potrošnje energije u odnosu na energetski unos. To je matematička formula koju ne možemo prevariti ako se ne želimo udebljati. Moramo onda značajno povećati tjelesnu aktivnost i promijeniti svoj jelovnik. Ovaj zdrav način mršavljenja ipak zahtijeva jako puno vremena i u dugom vremenskom razdoblju vidimo samo malo smanjenje težine. To klijenta demotivira i većinom se vraća uobičajenom načinu života. Iako se radi o najprirodnijem načinu smanjenja tjelesne težine, samo malo klijenata koji se bore s pretilošću uspijeva u njemu.

Prehrambeni dodaci za mršavljenje

U današnje se vrijeme na tržištu redovno pojavljuje bezbroj tzv. prehrambenih dodataka za mršavljenje. Televizijske reklame ih nude kao čarobno sredstvo protiv pretilosti. Ali ne daju opis njihovog biokemijskog sastava i klijent laik ne može razumjeti na kojem principu ovi dodaci „rade”. Mediji vješto podvaljuju reklamu koja je pravno neosporiva, iako točno ne kažu na kojem principu djeluju – samo „doprinose“ smanjenju tjelesne težine. Većina njih ima ili diuretički učinak ili mehanički stvara sitost zbog sadržaja vlakana koja će u želucu nabubriti. Ako se klijent odluči za ovakve prehrambene dodatke, ne bi ih trebao koristiti kao jedino sredstvo za mršavljenje, već bi ih trebao koristiti pod nadzorom iskusnog terapeuta uz provjeren dijetalni program.

Gotova jela za mikrovalnu

Radi se o najnovijem modnom trendu. Za veće smanjenje prekomjerne tjelesne težine nisu uopće pogodna. Ali su dobra u vrijeme kad je klijent već smršavio i ne želi se opet  udebljati – tzv. faza održavanja dijete. Dakle sigurno su pogodnija nego hamburger iz fast fooda u vrijeme poslovne žurbe.

Neinvazivne metode    

Danas je već poznato fizikalno djelovanje na masne stanice pomoću raznih uređaja koji djeluju putem kože. Ove metode su medicinski gledano prihvatljive i stvarno djeluju npr. na celulit i masne stanice. Koristiti takav uređaj kao jedino sredstvo za smanjenje tjelesne težine ne vodi trajnim rezultatima, ali u kombinaciji s odgovarajućim načinom mršavljenja, mogu se postići dobri rezultati.

Bjelančevinski program prehrane

Razlog nastanka proteinske prehrane je jasan. Kako postići da organizam čovjeka tijekom programa mršavi iz masnih zaliha i ne smanjuje potrebno mišićno tkivo? Time se bavio profesor sveučilišta Harvard u SAD-u,  dr. Blackburn. Rezultati njegovog rada su bili jasni. Ako se unosi dovoljno kvalitetnih proteina i smanji, odnosno ograniči unos masti i šećera, čovjek smanjuje svoju težinu iz masnog tkiva. Ovakva prehrana treba biti pod nadzorom nutricionista i klijentu treba redovito mjeriti smanjenje masnog tkiva. S proteinskom prehranom se, osim smanjenja težine, postižu dobri rezultati i što se tiče smanjenja razine kolesterola, smanjenja krvnog tlaka ili dijabetesa II. tipa koji se liječi lijekovima ili prehranom. Kad se organizam privikne na proteinski program prehrane, postiže se zdravo, za tijelo i ljepotu korisno, mršavljenje.